25 Ocak 2017 Çarşamba

Kızarık, pul pul dökülen ciltler için öneriler..

Merhaba, öncelikle daha önceki yazılarımda, cilt hastalıklarının kökeninin daha derinlerde olabileceğini, iç organlarımızın toksinlerden arınamaması sebebiyle cildimizin de boşaltım görevini üstlenebileceğini yazmıştım. Yani tedavi içerden başlıyor, ne yediğimize ne içtiğimize hatta neleri kendimize dert edindiğimize dahi dikkat etmeliyiz. Bilindiği üzere stres pek çok hastalığın sebebi ve tetikleyicisidir. Bunu bir sonraki yazımda detaylı açıklamak istiyorum. Alerji riskimizin olabileceği yiyeceklerden kaçınmalıyız ama esas sorunun bu olmadığını da bilmeliyiz.

Hassasiyete sebep veren yiyecekler fıtratımıza uygun olmayabilir. Paketli ve hazır gıdalardaki ürünler çokça işlendiğinden içeriğindeki faydalı besleyici öğeleri kaybetme ihtimalleri çok yüksek. Üstelik hazır gıdaların çoğu tatlandırıcı, renklendirici, koruyucu gibi vücudumuzun sindirmekte zorlanacağı dolayısıyla toksin olarak algılayabileceği pek çok katkı da içermekteler.

Peki dışardan lokal tedaviler önemsiz mi? Bence değil, özellikle bebekler ve çocuklar için yanma, kaşıntı çok rahatsız edici olabiliyor. Aynı şekilde yetişkinler için de kış aylarında artan bir kuruluk ve hassasiyet olabilir ciltlerde. Son dönemlerde kullandığım ve etkili olduğunu düşündüğüm kremleri önereceğim ama tabi ki her cilt tipi için farklı bir tedavi gerekebilir. Ben kızaran kuruyan ve pul pul dökülen cilt için nemlendirici konusunda birçok ürünü denedim. Coresatin pembe kremini kullandık oğlumla beraber onun çok faydasını gördük, fakat nemli kalmıyor devamlı kuruyor cildimiz, kremlerin içine birkaç damla zeytinyağı ekliyordum bu yöntemden de fayda gördüm. Fakat en sonunda bildiğimiz klasik vazelin kullanmaya karar verdim ama öncesinde cildi iyileştirecek onaracak bir krem gerekiyor. Yaralar için kullanılabilen madecassol kremi bulamadığımız için eczacının önerisiyle Bioderma'nın cicabio creme 'ini aldık. Bakır ve çinko içeriyor ki, çinkonun cilt ve saç problemlerinde etkili olduğunu düşünüyorum. Bu kremi kızarık, kaşıntılı bölgeye sürüyorsunuz, üzerine ben vazelin sürüyorum, o da cildin nemini kaybetmemesi için gerekli çünkü kuruluk da büyük problem benim için. 2,3 gün içinde bile farketti, kızarıklıklar geçti, uygulamaya devam ediyorum, gerçekten faydasını gördüm. Bloga da yazmaya karar verdim. Kış aylarında kuruluk, kızarıklık, egzama gibi problemleri olanlara inşallah iyi gelir. Ayrıca vazelini ayaklarıma sürüp çorap giyiyorum, yumuşatıyor.

Bu arada bu iki kremi 2 yaşındaki oğluma da uyguladım. Çok mecbur kalmadıkça kortizonlu krem sürmek istemiyorum bu sebeple alternatif krem, tedavi arayışım devam ediyor. Herkese sağlıklı, mutlu günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder