21 Aralık 2015 Pazartesi

Bebeklerde ve yetişkinlerde egzama neden olur, nasıl tedavi edilir?


    Öncelikle merhaba, bebeğinde ve kendisinde egzama olan uzun süreler mücadele etmekte olan bir anneyle tanışacaksınız. Yemeklerden, giyime, temizliğe bütün alışkanlıklarımızın yanlış olduğu hatta ne yazık ki en yetkili saydığımız insanların dahil birçok konuda araştırmadan ezbere konuştuğunu görmek acı verici, ama çok geç olmadan bunu farkettiren Allah'a şükürler olsun. Size bu yolda yaşananları sağlık gıda ve ilaç sektörünün nerelerde yolumuzu tıkadığını anlatmaya çalışacağım ve paniklemeden neler yapmamız gerektiğini de. Normal doğumla dünyaya gelen anne sütüyle beslenen oğlum 2 aylıkken karma aşı sonrasında artan kızarıklık kafasında ve yüzünde kabuklanmalar, kaşıntılar, bepanthen gibi kremlerin bir fayda sağlamadığı yaralar oluştuğunda doktora gittik, çocuk doktoru atopik egzama dedi oğlum için kortizonlu bir krem ve iyi bir markanın kremlerini önerdi, neye dayanarak önerdi bilmiyorum çünkü hiç fayda görmedik. Kortizonlu kremler de geçici çözümdü çünkü kremi bıraktığımız an tekrarlıyordu, kortizon içeriği çok da masum olmadığı ve cildi incelttiği için çok uzun süreler kullanamıyorsunuz bu ilaçları ara vermeniz gerekiyor en azından. Bu kadar basit anlattığıma bakmayın esasında ağlayarak ve dua ederek geçirdiğim kaç gece oldu bilmiyorum oğlum kaşınmaktan uyuyamıyor yüzünü kanatıyor, içinde ne olduğunu bilmediğim damlalar, kendime dahil kullanmak istemeyeceğim kortizonlu kremleri sürmek zorunda kalıyordum b,raz rahatlasın diyerek. 
  Bu arada aklıma hamileyken yüzümdeki kırmızılıklar geliyor, hormonal diye düşünüp önemsememiştim ama bende de vardı demek ki egzama ve sütümdeki alerjenler oğluma geçiyordu. Genel kanı buydu anne sütünden bebeğe alerjenler geçebilir ve egzamaya sebep olabilirdi. Ama nasıl oluyordu ve nasıl engellenebilirdi. Herşeyden acili kortizonsuz bir krem bulmak için bütün siteleri okudum ve çok şükür hala evimizde bulunan pembe coresatin kremi buldum önerdiğim herkesten dua aldım ve kaşıntıları kızarıklıkları giderirken kortizonlu kremlerdeki etkiyi yapmıyor, deriye zarar vermiyordu. Tek tek gıdaları keserek yumurtanın alerji yaptığından emin olduk. Herkese özellikle protein diyetini öneriyorum bir süre çünkü sindirimde problem olursa alerji yapabilecek besinler proteinlerdir, et süt yumurta fıstık gibi. Fakat sindirimi bozanlar bambaşka bir konu, şekerli hamurlu gıdalar, koruyucu katkı maddeli gıdalar, antibiyotikler ve bunların sebep olduğu bağırsak mantarları. Proteinleri kestikten sonra düzelme olacaktır Allah'ın izniyle ve tekrar tek tek eklemeye başlayacaksınız o anda hangisi kızarıklık kaşıntı yapıyorsa onunla uzun bir süre vedalaşacaksınız hem anne hem de çocuk.
     Şuan nadiren yumurtalı ürünleri tükettiğimizde kızarıklıklar oluyor ikimizde de. Bende ki alerjinin hamilelikte başladığını biliyorum. Çok garip hamile kalmadan önce çok sık tüketmiştim. Ama sadece çok yemekle açıklanabilecek bir durum değildi tabi. Besin içerisindeki proteinlerin toksin olarak algılanması için sindirimin bozulmuş olması gerekliydi. Araştırmalarım sonucu öğrendim ki yurtdışında buna leaky gut syndrome yani geçirgen bağırsak sendromu deniyormuş, bağırsakta mantarların sayısı artınca gıdaların geçişi sindirim tamamlanmadan oluyor ve besinler toksik olarak algılanıp vücutta egzama ve sedefe sebep olabiliyormuş. bağırsaklardaki mantarları azaltıp normal florayaı sağlamak için neler yapılabilir doğal olarak hemen yazıyorum Ben sabahları elma sirkeli ballı su, öğlenleri yoğurt ve gece yatmadan bir diş sarımsakla bağırsak florasını düzeltmeyi amaçladım. Uzun süren diyet ve bu tedaviler sütüme geçen alerjenleri şükürler olsun durdurmuştu.Fakat sütümün çok azaldığı zamanlar oldu bu durumda oğlum mama içmedi ve kustu, onun yerine ballı su verdik ve çok sevdi hala da çok sever, balın ne büyük şifa olduğunu Kur'an'da geçtiğini daha sonra öğrenecektim. Coresatin kremin de yardımıyla eski cildine kavuştu oğlum Allah'a şükürler olsun.
    O sırada karşıma çıkan Aidin Salih hocanın yazıları söyleşileri fikirlerimi 180 derece değiştirmişti. Kitabını alıp okudum, nebevi tıp yani peygamber tıbbı ve Aidin hocanın hastalarının deneyimlerinden çok etkilendim, kitabın adı: Gerçek Tıp (Yitik Şifanın İzinde). Herkesin okumasını öneriyorum, Aidin hocaya da Allah'tan rahmet dilerim. Orucun faydalarını, bütün hastalıkların temelinde beslenmeyle bir ilişki bulabileceğimizi gördüm. Ayrıca kullandığımız kimyasalların temizleyicilerin en çok kadınlara ve bebeklere olmak üzere nasıl ağır hasarlar verdiğini anladım. Kimisi gülüp geçiyor bunlara ama sorumsuz bir hayat sürmenin bedelini insanlar ağır ilaçlar ağır ameliyatlar, kendilerinde değil fakat genetik yapıları bozulduğu için çocuklarında görülen hastalıklarla ödüyor. 
     Sağlıklı olmak güzel olmak bize reklamlarda dayatıldığı kadar kolay değil. Tam tersi belki de o reklamlardaki algıyı çürütebilirsek genel kanıdan kurtulup doğal şifa kaynaklarını araştırırsak, nelerin bizi hasta ettiğini ve bunların normalleşmesinin sonucunu görebilirsek, Allah'ın bize sunduğu sağlık nimetine tekrardan kavuşuruz. Yazılarımı kısa tutarak sizlere faydalı olmak amacıyla başka yazılar da kaleme alacağım soru ve öneriler için yorum yazarsanız çok sevinirim. Cevaplamaktan mutluluk duyarım.

10 yorum:

  1. öncelikle merhabalar, benim de ellerimde deterjan ve su temasının çokluğundan dolayı yaş egzama var acaba bahsettiğiniz kremi kullanabilir miyim bunun için elbette tavsiye ettiğiniz insanlar ve yorumları dahilinde bu soruyu soruyorum. cevaplarsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, biz diz dirsek gibi yerlerde de kullandik bebekler için pembesi var ama başka sorunlar için diğer renkleri de vardı. Hepsinin etken maddesi farklı. Pembeden çok memnun kaldık ama diğerlerinden sarıyı da öneriyorlar sedef için olması gerek. Doktorlar da öneriyor fakat sgk karşılamadığı için yazsa da normal fiyatıyla alıyorsunuz. Bir de deterjanlarin doğal olmasına özen gösterin sürekli temas ettiği için. Erkan samci sitesinde doğal deterjanlwr bulabilirsiniz, sirke ve arap sabunu çok kullanıyorum ben. Kokulu kimyasal deterjanlar hem cildimize hem de soluduğumuz için cigerlerimize zarar veriyor. Bir de deterjan öncesi elinize vazelin surebilirsiniz dikkat ederseniz bir tabaka oluştuğu için dış etkenlere karşı korur. Geçmiş olsun.

      Sil
  2. Merhabalar, tesadüfen bloğunuzla karşılaştım. Oğlum 21 aylık ve 6 ay önce 'atopik egzema' teşhisi konuldu 😔 Çok kaşınıyor, kanatıyor, ense ve popo üstü özellikle çok kaşınıyor, derisi sertleşti. İki ayrı dermatoloji uzmanına götürdük, dediğiniz gibi maalesef kortizonlu kremler verip gönderiyorlar. Ne yapacağımızı şaşırdık, uykusundan ağlayarak uyanıyor yavrum. Sıcaklarda daha bi coştu 😖 Banyosu 5 dk.dan uzun sürmeyecek, savun sürülmeyecek, cildi sürekli nemli tutulacak dedi doktorlar. Doğal deterjanlara geçtik, kıyafetlerinin etiketlerini kesiyorum ama neden kaynaklanıyor bilemiyorum. Normal doğumla dünyaya geldi ve hâlâ anne sütü alıyor. O kadar çaresizim ki, başka bir doktora götürsek yine aynı kortizonlu kremlerden verip gönderecekler. Bahsettiğiniz kremden bugün alacağım İnşaAllah. Bir de çok yemek ayırıyor. Yoğurt yemiyor, ayran içiyor. Süt hiç içmedi. Peyniri asla yemiyor. Et bazen yiyor, bazen yemiyor. Bir akıl, bir fikir arıyorum. Kimse bir şey bilmiyor. Deneyimlerinizden bizler de faydalanırız İnşaAllah. Çok teşekkür ederim, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Merhaba çok geçmiş olsun, hiç üzülmeyin, inşallah geçici bir durum bu, ben hic geçmeyecek sanıyordum. Öncelikle yumuşatıcı veya kimyasal deterjan kullanmıyorum. Etimatik çamaşır deterjanı alabilirsiniz. Cilt rahatsızlıklarında kimyasallar iyice artırıyor tahrişi. Bulaşık makinesinde parlatici yerine, çamaşır makinesinde yumuşatıcı yerine elma sirkesi kullanın, evi arap sabunu ve elma sirkeli su ile temizleyin. Yemek konusu bizde de problem belki yemediği şeyler alerji sebebi bile olabilir, üzülmeyin. Anne sütü alıyorsa siz de taze sebze meyve bol su tüketin. Oğlunuza da muhakkak bol su verin, sade içmiyorsa biraz bal koyarak deneyin. Ayran daha iyi bence su ihtiyacı da karşılanır. Güneşe çıkarın, D vitamini alsın. Çok çıkamıyorsanız balık yağı suruplarindan alabilirsiniz ben nutrigen alıyorum. Direkt içmiyor meyve suyuna katıyorum. Sampuan olarak Lr ve biobaby kullandık biz, doğal olması önemli tahriş etmemesi için; şuanda zeytinyağlı bıttım sabunu kullanıyoruz Erkan Şamcı'nın sitesinden aldım fiyatı da uygundu, bende kullanıyorum şampuan yerine, faydasını gördüm kurutmuyor. Allah şifasını versin bütün yavrularımızın.

      Sil
    2. Bir de yağlı kuruyemişler, ceviz badem gibi çok faydalı, özellikle bademde cildi besleyen e vitamini var. Hangisini seviyorsa tüketebilir, ezerek muhallebisine, sütlaca falan katabilirsiniz belki, benim oğlum sert olduğu için yemiyor hala.

      Sil
  3. Yazinizi okudum atopik dermatitle ilgili farkli bilgiler edindim Allah razi olsun oglum 2 aylikken yuzunde basladi egzamalari suan 4 aylik yama testte sur allerjisi oldugu teshis edildi ancak yumurta domates tahin tavuk eti yedigimdede kizariklari artiyor diskida mukus aliyorum yalnizca bir kez kortizonlu krem.kullandim coresatin deniycem insallah henuz bebek oldugu icin ona ekstra bisey veremem ama su verebilirim sanırım. Bu surecte ne yapacagimi sasirdim gercekten dokundugunu dusundugum gidalari bi muddet terkediyorum dr yumurta diyetibi acabilirsin dedi ama cesaretim yok diyet acmada nasil bir yol izlediniz bebegim sadece anne sutu aliyor diyeti ben acacagim yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  4. Benim kızım 3 yaşına girmek üzere.2 aylık olduğundan beri yuzunde başlayan kızarıklık ve kuruluk var.dediğiniz gibi doktor kortizon krem verip gonderiyordu. Bu aralar Aidin hocayı keşfettim.bu konuda o neler öneriyor diye bakarken buraya geldim�� Allah razı olsun.epey azalmisti hatta yazın yoktu.bu aralar yine cildi kurumaya başladı yavrumun. Gerçek Tıp kitabını aldım. Yeni başladım okumaya.Rabbim yardımcımız olsun.Aidin hocayi bulduktan sonra sanki uzun bir uykudan uyanmış gibi oldum.Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  5. Selamün aleyküm dört aylık aşısından sonra başladı benim kızımında egzaması, içten dışa doğru tedavi yöntemini bende uygulamaya çalışıyorum Allah'ın izniyle, birşeyi merak ettim geçirgen bağırsak sorunundan bahsetmişsiniz bu sorun annede varsa bebeği etkilermi çünkü ben sadece kızımın bağırsak tedevisine yöneldim de cevaplarsanız çok memnun olurum.Bu arada beş yıl geçmiş oğlunuzun egzaması tamamen geçtimi?

    YanıtlaSil
  6. Selamün aleyküm dört aylık aşısından sonra başladı benim kızımında egzaması, içten dışa doğru tedavi yöntemini bende uygulamaya çalışıyorum Allah'ın izniyle, birşeyi merak ettim geçirgen bağırsak sorunundan bahsetmişsiniz bu sorun annede varsa bebeği etkilermi çünkü ben sadece kızımın bağırsak tedevisine yöneldim de cevaplarsanız çok memnun olurum.Bu arada beş yıl geçmiş oğlunuzun egzaması tamamen geçtimi?

    YanıtlaSil
  7. Selamün aleyküm dört aylık aşısından sonra başladı benim kızımında egzaması, içten dışa doğru tedavi yöntemini bende uygulamaya çalışıyorum Allah'ın izniyle, birşeyi merak ettim geçirgen bağırsak sorunundan bahsetmişsiniz bu sorun annede varsa bebeği etkilermi çünkü ben sadece kızımın bağırsak tedevisine yöneldim de cevaplarsanız çok memnun olurum.Bu arada beş yıl geçmiş oğlunuzun egzaması tamamen geçtimi

    YanıtlaSil