21 Aralık 2015 Pazartesi

Temizlik yaparken sağlığa zararlı kimyasallardan nasıl kaçınırız? Doğal temizleyiciler nelerdir?

    Kimimiz hergün kimimiz haftada bir yapıyor ama temizlik yapmadan olmaz. Peki hangi kimyasallardan uzak durmalıyız, olası zararları nelerdir? Ben küçüklüğümden beri çamaşır suyu deterjan kokusuna karşı hassasım hoşlanmıyorum, bulaşık deterjanları ve sabunlar ellerimin kurumasına soyulmasına sebep olurdu hiç sevmezdim temizlik yapmayı :) Artık bir anne olduğum için temizliği sevmemek gibi bir lüksüm yok, yerler temiz olacak emekleyen bir bebeğim var, sürekli çiş kaka yemek döktüğü kıyafetleri ve daha birçok iş. Peki ona ve çevreye zarar vermeden nasıl temizlik yapabilirim ben, onlarca kimyasal var markette ve reklamlarda hijyennnnnnn temizlikkkkk bembeyazzz diye bağırıyor kadınlar çıldırmış hepsi de!! Markete girdiğinizde sizi bebek deterjanları, bebek yumuşatıcıları falan karşılıyor. Bizim kullandıklarımızın zararlı olduğundan eminiz ki bebeklere özel daha az zararlı deterjan üretiyor sağolsun üreticiler!!! Neden doğal temizleyicilerden kimse bahsetmiyor artık? Önceden insanlar temizlik yapmıyorlar mıydı bazı markalar yokken? Temizlik için bu kadar çok para harcayıp çevreyi ve sağlığını bozmuyordu herhalde insanlar.
    Dönüp duran reklamlar, mikroplara ölümmm diye bağıran insanlar çok canımı sıkıyor. Biyolog olarak biliyorum ki o kimyasallar sizi zararlı mikroplardan korumaz aksine vücudunuzda ve çevrenizdeki yararlı bakterileri de öldürerek doğal ortamınızı bozar ve en ufak enfeksiyon çok az sayıdaki zararlı bakteri bile çok hızlı yayılabilir böyle ortamlarda. Ne yazık ki iyi durulansa dahi çamaşır ve bulaşıklarımız bu kimyasallar denizlere göllere nehirlere karışıyor ve topraklarımıza yiyeceklerimize ve bize geri dönüyor. Her türlü zararı gene bize yani, ben çoğunu kullanmıyorum evet ama çevremde birçok kadın kullanıyorsa en önce kendilerine sonra da çevrelerine zarar veriyorlar bilerek veya bilmeyerek, birilerinin uyarması haykırması gerekiyor, reklamların sayısının da azaltılması gerekiyor insanların beynini yıkıyorlar hijyen yalanıyla. Aidin Salih hocanın kitabını okuyun lütfen, kullandığınız her ürünü sorgulayacaksınız artık. Birileri para kazanıyor üretiyor yalan söylüyor pazarlıyor sen hem para veriyorsun hem de kendine ailene çevrene zarar veriyorsun. Bir dur diyelim buna lütfen anneler olarak biz yaparsak çocuklarımız da öyle öğrenir. Temizlik yapıyoruz derken yararlı mikroorganizmalara, doğadaki canlılara ve en çok kendimize zarar vermeyelim.
    Gelelim neler kullanıp neler kullanmayacağımıza, toz alırken sadece su kullanıyorum ben, camşarı silerken sirkeli su kullanıp memnun olanlar var ama ben ordada sadece su kullanıyorum, spreyler yok artık hayatımda :) yerleri silerken bir kapak kadar elma sirkesi ve sevdiğiniz parfümden veya lavanta yağı portakal yağı gibi şeyler ekleyerek pırıl pırıl bir eve sahip olabilirsiniz. Arap sabununu ahşaplar için kullananlar duydum ben sirkemle mutluyum ama onun da doğal bir çözüm olduğunu düşünüyorum. Yumuşatıcı yerine elma sirkesi kullanıyorum çünkü elbiselere yapışan yumuşatıcıların en çok temas ettiğimiz kimyasal olduğunu düşünüyorum, havlularımız biraz sert oluyor ama kanser olmaktan iyidir diye düşünüyorum. Son zamanlarda artış gösteren rahim ve yumurtalık kanserlerinin temizleyici kimyasalları çok kullanan kadınları biraz düşündürmesi gerekiyor, temizleyicilerden en çok etkilenen kadınlar çünkü. Hormonları taklit eden ve adet sancılarını artıran doğurganlığı ve anne sütünü azaltan kimyasallarda mevcut, paraben içermeyen ürünleri tercih edin özellikle.
    Bulaşıklarda parlatıcı kullanmıyorum Saraçoğlu'nun deterjanı o konuda çok iyi gerek kalmıyor.  İbrahim Saraçoğlu'nu çok severek takip ederdim, bitkisel kürleriyle şifa dağıtan böyle hocalardan çok çok olsa dediğim insanlardan kendisi, kimya profesörü ama bitkiler konusunda uzman. Onun parabensiz bakım ürünleri ve ağartıcı içermeyen çamaşır ve bulaşık deterjanları mevcut fakat heryerde yok sanırım ben internetten alıyorum, kendiniz de evde yapabilirsiniz deterjanınızı tabiki bununla ilgili postlar da yazacağım. Onun dışında ben makyaj krem şampuan diş macunu parfüm alışverişimi,ürünlerinde bitkisel özler ve yüksek oranda aloevera kullandığı, paraben ve hayvansal yağlar kullanmadığı için Alman Lr markasına üye olarak internetten yapmaya başladım, bitkisel ürünler kullanmak isteyenlere tavsiyemdir. Markayı ve ürünlerini detaylı anlatacağım bir yazı yazacağım. Bunun dışında tabiki en güzeli evde kendimiz hazırlayabileceğimiz ürünler, fakat ben kolayına kaçarak hangi markaları kullanabilirim onu araştırdım ve buldum, lütfen önerilerinizi ve görüşlerinizi paylaşın benimle :)
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder