26 Aralık 2015 Cumartesi

Her evde bulunmalı: Elma sirkesi

    Ne güzel birşeysin sen elma sirkesi :) Evimde o kadar çok alanda kullanıyorum ki özellikle Toprak doğduktan sonra hangi faydasını hangi kullanım alanını önce yazsam bilemedim şuanda. Tabiki sırayla anlatacağım birazdan inşallah faydası dokunur sevgili okurlarıma. En başta değerli bir hocamız ailecek sıkıntılı günler yaşadığımızda önermişti, nazar ve büyüye karşı koruduğu için o şekilde kullanmaya başladık ve şuanda evimizin vazgeçilmezi. Hem içtiğiniz suya hem de evi temizlediğiniz suya katabilirsiniz böyle sıkıntıları olanlar. Tabi ki duaya sarılmak da çok önemli. Hocamdan Allah razı olsun, aslında bilimsel olarak da çok faydaları olduğunu okudum sonrasında.
    Benim nasıl kullandığıma gelirsek; temizlikte kullanıyorum elma sirkesini, bir kapak koyun yerleri sildiğiniz suya, toz aldığınız suya veya cam sildiğiniz suya, çok koyarsanız keskin bir sirke kokusu kaplar evinizi ona dikkat edelim bir de sevdiğiniz parfüm veya lavanta yağı portakal yağı gibi şeyler de damlatabilirsiniz bu suya, hoş bir koku olur. Elma sirkesi antibakteriyel özelliğiyle zararlı mikropları öldürür, çamaşır suları gibi evdeki yararlı bakterileri öldürüp, enfeksiyon riskini artırmaz, içindeki kimyasallarla sizin sağlığınızı tehdit etmez. İyi bir temizleyici ben çok memnunum.
     Çamaşır makinemde yumuşatıcı olarak kullanıyorum bir veya iki kapak kadar, kokusu kesinlikle kalmıyor çamaşırlarda, asidik yapıda olduğu için makinenin temiz kalmasına da yardımcı olduğunu düşünüyorum, antibakteriyel özelliğini çamaşırlarda da görmek güzel. Yumuşatıcılar gibi çamaşıra yapışıp cildinize zarar vermez. Ağır sentetik kokularla alerjik astım hastalarını rahatsız eden marketteki yumuşatıcılardansa, yumuşatıcı gözüne elma sirkesini koyun gitsin. Çok fazla sert olmuyor benim çamaşırlarım ama tabi kullandığınız deterjan da önemli o da doğal olmalı. Prof. Saraçoğlunun sıvı deterjanları çok güzel veya Etimatik adlı bordan üretilen yerli deterjanımız var, hem doğal hem yerli ürünler kullanabilmek artık mümkün. Erkan Şamcı internet sitesinde de doğal temizlik ürünleri bulmak mümkün, kullandığım ürünlerini beğendim.
    Konudan kopmayalım :) Yeşilliklerin temizlenmesinde, börtü böcek toprak bunların çabucak dibe çökmesinde çok etkili, ıspanaklarım, marullarım, rokam hep bu yöntemle yıkanıyor çok güzel bir yöntem, yeşillikleri biraz elma sirkeli suya ıslayın bekletin dibe çökenleri görüyorsunuz zaten, istenirse tekrar edilebilir. Bulaşık parlatıcı gözüne koyuyorum, kireç falan olmuyor, pırıl pırıl tabi gene yukarda bahsettiğim doğal markaların deterjanlarını kullanabilirseniz daha iyi. Birkaç kişiden makineyi bozar gibi şeyler duydum ben 2 senedir kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım sirkeyle alakalı çok şükür.
    Gıda takviyesi olarak da kullanabilirsiniz, ballı elma sirkeli su bağırsakların düzenlenmesinde çok etkili, sindirimi düzenlediği için tabi kilo vermeye de yardımcı olur. Ev sirkesini tavsiye ediyorlar ama ben hazır kullanıyorum şuanda, kendi sirkemi yaparsam onu da burdan paylaşırım. Sağlıklı günler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder